سامان‌دهی قدمگاه از اولویت‌های اصلی توسعه گردشگری آذرشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید خود از روند سامان‌دهی قدمگاه آذرشهر بر لزوم این سامان‌دهی و انعکاس زیبایی‌های این محوطه باستانی تأکید کرد و آن را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی این شهرستان عنوان کرد.

به‌گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده در بازدید عصر روز یکشنبه ۸ مهرماه خود از محوطه باستانی قدمگاه گفت: سامان‌دهی این منطقه باستانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل قرار دارد که در کنار ظرفیت‌های بی‌نظیر این اثر تاریخی، انعکاس زیبایی‌های قدمگاه به گردشگران داخلی و خارجی، می‌تواند تحول بزرگی در توسعه صنعت گردشگری استان ایجاد کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: قدمگاه نه‌تنها از منظر تاریخی و باستانی اهمیت بالایی دارد، بلکه از نظر معماری و زیبایی‌شناسی نیز گنجینه‌ای منحصر به فرد است که در این راستا لازم است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم و ساماندهی محوطه، آن را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری منطقه تبدیل کرد.

او افزود: معماری برجسته، تاریخچه کهن و موقعیت استراتژیک قدمگاه، آن را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند که با سامان‌دهی مناسب، می‌تواند نقشی مهم در اقتصاد گردشگری منطقه ایفا کند.

حمزه‌زاده اظهار کرد: با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در راستای توسعه و حفاظت از این بنای ارزشمند گام‌های مهمی پیش‌روست و امید است تا با تلاش‌های مشترک، بتوان قدمگاه را به عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ منطقه، به گردشگران جهان به شیوه‌ای شایسته، معرفی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070900703
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha